'Nissan 360' event focust op toekomstige technologie en strategie

Vorig artikel Volgend artikel

Nissan ontvouwt in Irvine in Californië zijn aanpak voor de toekomst tijdens 'Nissan 360' – een groot evenement dat tevens in het teken staat van het tachtigjarig bestaan van het merk. Een maand lang onthaalt Nissan meer dan 1.000 vertegenwoordigers van media, investeerders, toeleveranciers, dealers en industriële experts om ze bij te praten over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van technologie, duurzaamheid, marktexpansie en merkstrategie.

"Nissan is trots op zijn toonaangevende rol in automotive technologie. Voor de mobiliteit van de toekomst werken we aan interessante initiatieven om de aantrekkingskracht van ons merk verder te vergroten en de impact van auto's op het leefmilieu te verkleinen. Dat is belangrijk in een wereld waarin de totale vraag naar voertuigen blijft groeien," aldus Carlos Ghosn, president en CEO van Nissan.

'Nissan 360' event focust op toekomstige technologie en strategie

Ghosn is de eerste van een reeks senior executives van Nissan, die tijdens het evenement exclusieve presentaties verzorgen over nieuwe technologie en strategische plannen. Ook zijn tijdens Nissan 360 meer dan honderd modellen van Nissan, Infiniti en Datsun te zien. Die auto's kunnen worden getest op speciale trajecten en parcoursen op de voormalige luchtmachtbasis El Toro Marine Corps Air Station.

Nissan 360 is een uitrol van Power 88, Nissans businessplan voor de middellange termijn dat in juni 2011 is gepresenteerd. De doelstelling daarin is een marktaandeel van 8% wereldwijd en 8% operationele winst aan het einde van het fiscale jaar 2016.

Een onderdeel van Nissan 360 vormen de ambitieuze verwachtingen met zero emission-voertuigen. Met de LEAF zijn ze wereldwijd al marktleider. Er zijn inmiddels meer dan 74.000 exemplaren van de Nissan LEAF verkocht. Verder worden de plannen ontvouwd voor een sterk offensief in markten als onder meer China, de Verenigde Staten, Mexico, Brazilië en Rusland.

Nissan 360 komt op het moment dat de alliantie met Renault wordt voortgezet en op het moment dat partnerschappen met Daimler, Mitsubishi Motors, AvtoVAZ en Ashok Leyland zijn gesloten.

"Na tachtig jaar trendsetting in de auto-industrie is Nissan nog steeds gebrand op verdere groei en innovatie," stelt Ghosn. "Dit is een mooie gelegenheid om terug te blikken op onze historie en de bijdrage aan mobiliteit en tegelijk de kansen te schetsen die wij zien voor mobiliteit voor toekomstige generaties."

Met Nissan 360 houdt de Japanse autofabrikant voor de derde keer sinds het ontstaan van de Alliantie Renault-Nissan in 1999, een grote manifestatie om zijn nieuwe technologie, nieuwste modellen en plannen te presenteren.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies