KPN komt klanten tegemoet na storing Frankrijk

Vorig artikel Volgend artikel
KPN komt klanten tegemoet na storing Frankrijk

De afgelopen week hadden klanten van KPN in Frankrijk en Monaco het zwaar te verduren. Door een storing konden zij niet meer bellen, sms'en en internetten. KPN maakte vandaag bekend dat ze klanten tegemoet zullen komen en dat ze de kosten die deze klanten de afgelopen week hebben gemaakt, zullen gaan vergoeden. De kosten worden per klant apart verrekend, dus er is geen sprake van een algemene compensatie.

Via een formulier kunnen klanten van KPN en dochterondernemingen de gemaakte kosten melden. Klanten moeten bonnetjes van aantoonbaar gemaakte kosten naar KPN opsturen als bewijs van de kosten: vervolgens zullen ze binnen twee weken te horen krijgen of de kosten vergoed zullen worden. Het komt echter niet goed naar voren of mensen die kosten hebben gemaakt maar geen bonnetjes hebben, ook geld terug krijgen.

De storing begon zaterdag met een kabelbreuk, die binnen een dag was opgelost. Vervolgens trad er een storing op in het signaleringsverkeer voor klanten in verschillende landen, waaronder Frankrijk en Monaco. Na een forse hersteloperatie kwam er weer een storing, die woensdag was opgelost. Zeker een miljoen klanten in het buitenland moeten last hebben gehad van de storing.  

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies