Twitter-client TweetDeck in een nieuw jasje

Vorig artikel Volgend artikel
Twitter-client TweetDeck in een nieuw jasje

De populaire Twitter-client TweetDeck is gisteren in een nieuw jasje gestoken door Twitter. De nieuwe update heeft een totaal ander uiterlijk en valt op door een nieuwe zijbalk met meer functies dan bij de vorige versie. In hun blog vertelde TweetDeck dat het nieuwe design rekening houdt met de bekende vormgeving van Twitter, maar dat ze toch hun best hebben gedaan om zich te onderscheiden van de bestaande clients. 

In de zijbalk is een blauwe knop te vinden waarmee gebruikers een tweet kunnen plaatsen. Ook zijn andere links te vinden, zoals de timeline, mentions, direct messages en zoekopdrachten. De zijbalk is met één druk op de knop eenvoudig te verbreden. Wanneer gebruikers niet weten wat iets betekent, kunnen ze hier achter komen door met de muisaanwijzer op een icoon te gaan staan.

Met behulp van de zijbalk wordt één van de eigenschappen die door de gebruikers als storend werd ervaren, verholpen: het is nu mogelijk om de kolommen te rangschikken. Sinds de overname van TweetDeck door Twitter in 2011 is er veel veranderd. Destijds was TweetDeck één van de populairste en krachtigste Twitter-applicaties. Momenteel zijn ze nog steeds razend populair, maar is het aantal functies en mogelijkheden behoorlijk ingeperkt.  

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies