De 4 betaaltrends van 2013 volgens PayPal

Vorig artikel Volgend artikel
De 4 betaaltrends van 2013 volgens PayPal

PayPal heeft de 4 belangrijkste trends in betalen voor 2013 bekend gemaakt. De verwachting is dat NFC er in 2013 niet in zal slagen om breed geaccepteerd te worden. Verder voorziet het bedrijf dat kassasystemen steeds vaker mobiel worden, het sparen van punten en kortingsbonnen geïntegreerd wordt in betalen en er meer op locatie gebaseerde toepassingen zullen worden geïntroduceerd.

Verder zal waarschijnlijk ook de exponentiële groei van mobiele betalingen in 2013 doorzetten. In 2012 heeft PayPal het volume aan mobiele betalingen al zien verdubbelen van $5 miljard in 2011 naar meer dan $10 miljard in 2012.

De 4 belangrijkste voorspellingen voor 2013:

1. Geen massale acceptatie van NFC
De hype rondom NFC-betalingen zal in 2013 over zijn hoogtepunt heen zijn. Je telefoon tegen een apparaat aanhouden biedt de consument te weinig echte voordelen ten opzichte van een normale pinbetaling. Betalen met NFC lijkt een oplossing voor een niet bestaand probleem en biedt daardoor te weinig meerwaarde om bestaand gedrag te veranderen.

2. Integratie betalingen, spaarpunten en kortingsbonnen
De digitale portemonnee gaat een innovatieve manier van betalen bieden, waarbij het vooral draait om gemak. Uiteraard is het essentieel dat er hoogwaardige technologie gebruikt wordt, maar het moet ook zo intuïtief zijn, dat consumenten zich daar verder niet druk om hoeven te maken en zich kunnen focussen op die dingen die hen meer interesseren zoals het direct verrekenen van spaarpunten en kortingsbonnen. PayPal verwacht dat kortingsbonnen en spaarpunten in 2013 volledig geïntegreerd worden in betaalsystemen. Hierdoor wordt het voor consumenten en winkeliers mogelijk om met één betaling automatisch spaarpunten en kortingsbonnen te verzilveren.

3. De kassa wordt mobiel
In het oude retail-model struinen klanten eerst door de winkel en betalen ze vervolgens aan de kassa. Dit komt deels doordat traditionele kassa's zijn verbonden aan telefoonlijnen en de autorisatie ter plaatse moet worden gedaan. Tegenwoordig leven we in een wereld waar transacties in een winkel steeds vaker via een internetverbinding worden doorgegeven aan de betalingsverwerker. Deze ontwikkeling zorgt ervoor dat verkoopmedewerkers klanten overal in de winkel met een tablet of een smartphone kunnen helpen met hun aankoop. Als het kledingstuk niet in de juiste maat of kleur op voorraad is, kan het artikel alsnog mobiel besteld worden en een paar dagen later worden thuisbezorgd.

4. De opkomst op locatie gebaseerde oplossingen
Nieuwe op locatie gebaseerde oplossingen zullen voor flinke veranderingen op het gebied van winkelen gaan zorgen. De kracht van deze oplossingen ligt in het bieden van relevante informatie op basis van de locatie waar de consument zich op dat moment bevindt. Vorig jaar leek dit nog futuristisch, maar het aanbieden van locatie en context gerelateerde betaal- en shopervaringen is één van de technologieën die het leven van consumenten komend jaar aanzienlijk gaat beïnvloeden.

Toekomst
David Marcus, CEO van PayPal: "PayPal is misschien wel het enige bedrijf ter wereld dat het betaalproces van begin tot einde helemaal zelf uitvoert: vanaf de consument die een rekening opent en een betaling doet, tot en met een winkeleigenaar die de betaling ontvangt. Hierdoor kunnen we de hele betaalketen overzien en zijn we van mening dat de echte uitdaging niet ligt in minieme verbeteringen aan betalen bij de traditionele kassa. Wij geloven dat de basis van succesvolle innovatie ligt bij het oplossen van echte problemen waar consumenten, winkeliers, ontwikkelaars en marketeers mee kampen. We zijn 14 jaar geleden gestart met het aanbieden van een gemakkelijke en snelle manier van (online) betalen en staan hier nog steeds voor."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies