Fairfax gebruikt BitTorrent als marketingtool

Vorig artikel Volgend artikel
Fairfax gebruikt BitTorrent als marketingtool

Fairfax klinkt bij de meeste mensen niet heel erg bekend in de oren, maar toch is het Australische bedrijf één van de grootste mediabedrijven van de wereld. De voorzitter van de video-afdeling van het bedrijf, Ricky Sutton, heeft toegegeven dat de strategie van het bedrijf grotendeels afhankelijk is van welke content het populairste is op BitTorrent. 

Fairfax gebruikt BitTorrent niet alleen als een marketingtool, maar het bedrijf plaatst ook advertenties van hun content op BitTorrent websites, in een poging om piraten te overtuigen om te veranderen in betalende klanten. Het is echter geen groot geheim dat mediabedrijven BitTorrent als een goede plek zien om hun producten op de markt te zetten. 

Sutton vertelde geen namen van de websites waarop de adverteren met hun content, maar een beetje zoekwerk en onder andere de populaire softwaredienst uTorrent kwam naar voren. De website TorrentFreak gaf al meteen aan dat ze niet samenwerken met Fairfax en dit ook niet van plan zijn. De beslissing van Fairfax om de winst te delen met BitTorrent platforms wordt echter wel als controversieel gezien.

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies