Bestemming bereikt: Sesamstraat!

Vorig artikel Volgend artikel

Ter promotie van de nieuwe Sesamstraat-stemmen voor TomTom heeft digital agency Pool Worldwide een viral video gemaakt waarin Bert en Ernie voor opnames in de geluidsstudio zijn. Na het succes van de TomTom-virals met Darth Vader en Yoda was het een logische stap om Bert en Ernie ook in de geluidsstudio-setting een avontuur te laten beleven. Ook de ‘wanhopige’ geluidstechnicus James uit de Star Wars-filmpjes is weer van de partij.

"Op deze manier bouwen we aan een serie waarin steeds andere karakters op geheel eigen wijze hun stemmen opnemen," zegt creative director Erwin Kleinjan van Pool Worldwide. "Zo is het elke keer een verrassing wie er nu weer in de studio zit en hoe het opnameproces verloopt. We creëren een campagne voor de stemmen van TomTom en zorgen steeds weer voor een nieuwe, opvallende invulling."

Sesamstraat heeft zelf een behoorlijke reputatie als het gaat om succesvolle viral filmpjes. De video ‘Smell like a monster’ met Grover (een spoof op de bekende Old Spice-campagne) is vele miljoenen keren bekeken. Sesamstraat was op zijn beurt onder de indruk van de Star Wars-virals van Pool, die inmiddels meermalen bekroond en online zo’n 6 miljoen keer bekeken zijn.

Het installeren van alternatieve stemmen in plaats van de standaard navigatiestem op je TomTom is al jaren een groot succes. Automobilisten downloaden massaal stemmen van hun favoriete acteurs, (teken)filmhelden en andere beroemdheden. Inmiddels heeft TomTom een indrukwekkende database met stemmen waar TomTom-bezitters uit kunnen kiezen. Zo kun je je onder meer de weg laten wijzen door Roger Moore, John Cleese, Homer Simpson, Spongebob en Snoop Dogg. Sinds 8 november zitten daar dus ook Sesamstraat-helden Bert en Ernie bij.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies