24% gebruikt social media bij zoektocht naar werk

Vorig artikel Volgend artikel
24% gebruikt social media bij zoektocht naar werk

Bijna een kwart van de bevolking gebruikt social media sites als Facebook en Twitter om te zoeken naar banen, zo blijkt uit een onderzoek van Kelly Services.

"Het gebruik van social media tijdens het zoeken naar werk wordt steeds vaker gebruikt omdat het mensen in staat stelt zich precies op de baan te richten die ze willen of zelfs de organisatie te kiezen waar ze graag willen werken," aldus woordvoerder Tracey Czakan.

De zogenaamde workforce index is gebaseerd op data verzameld tussen oktober 2010 en januari 2011 over 97.000 mensen in 30 landen. Het onderzoek toont eveneens aan dat slechts 1% van alle respondenten een baan heeft binnen gehaald via een sociaal netwerk, en dat terwijl toch 24% deze sites gebruikt in hun zoektocht naar werk.

Mond-tot-mond reclame heeft de hoogste succes rating in het vinden van werk (29%).

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies