Universal, YouTube lanceren music video site

Vorig artikel Volgend artikel

Doug Morris, de voorzitter en directeur van de Universal Music Group (UMG), ’s werelds grootste muziekuitgeverij, en Eric Schmidt (CEO van Google) hebben gisteren bekend gemaakt dat UMG en YouTube samenwerken aan de introductie van VEVO, een muziek- en video-entertainmentdienst die hoogwaardige videocontent van UMG zal aanbieden.

YouTube heeft daarnaast zijn samenwerking met UMG verlengd en verder uitgebreid. Deze samenwerking stelt gebruikers in alle delen van de wereld in staat om video’s met opnamen van UMG en composities van de Universal Music Publishing Group te blijven maken en bekijken. De twee bedrijven zullen de advertentieomzet via YouTube en VEVO delen.

Universal, YouTube lanceren music video site

VEVO, dat later dit jaar zal worden geïntroduceerd, is een hoogwaardig online muziekvideokanaal dat is bestemd voor consumenten, adverteerders en eigenaren van content. Het kanaal zal het uitgebreide scala van muziek van topartiesten van UMG combineren met de content, baanbrekende videotechnologie en de wereldwijde gebruikersgemeenschap van YouTube. Daarnaast zal YouTube zijn technologische infrastructuur ter beschikking stellen aan VEVO en zorgdragen voor de hosting van professionele muziekvideo’s van UMG op de nieuwe website. Deze videocontent zal exclusief beschikbaar zijn op VEVO.com en een speciaal VEVO-kanaal op YouTube, waar gebruikers video’s kunnen afspelen binnen een geïntegreerde VEVO-speler.

VEVO zal uiterst boeiende en hoogwaardige muziekvideo`s en –diensten beschikbaar stellen aan ‘s werelds grootste publiek voor online video´s”, aldus Morris. “Naar mijn verwachting zal VEVO al vanaf de introductie meer bezoekers trekken dan elke andere website voor muziekvideo´s in de Verenigde Staten of andere delen ter wereld. Deze bezoekers vertegenwoordigen bovendien de meest gewilde doelgroep voor adverteerders, in een tijd waarin de advertentiebudgetten worden verschoven van oude naar nieuwe media. VEVO zal uniek zijn gepositioneerd om deze kansen optimaal te benutten naarmate dit kanaal uitgroeit tot de meest populaire bestemming voor hoogwaardige online muziekvideo´s. VEVO zal muziekliefhebbers die de beste muziekvideo’s willen zien een ongeëvenaarde ervaring bieden. Daarnaast zal VEVO de markt voor hoogwaardige video’s vergroten, nieuwe omzetstromen voor makers van content genereren en merkadverteerders ongekende kansen bieden om hun producten onder de aandacht van een uiterst betrokken publiek te brengen. We zijn uiterst enthousiast over het enorme potentieel van VEVO”.

Technologie heeft fans in staat gesteld om op eindeloos veel manieren nieuwe muziek te ontdekken, en biedt tegelijkertijd nieuwe zakelijke kansen voor artiesten en platenmaatschappijen”, aldus Schmidt. “Google wil mensen tot innovatie aanzetten en hen meer keuzevrijheid bieden. Het doet ons dan ook een genoegen om met UMG samen te werken aan wat zonder enige twijfel een geweldige nieuwe dienst zal zijn voor consumenten, makers van content en de muziekindustrie in haar totaliteit”.

Vanaf de introductie van VEVO zullen gebruikers in staat zijn om de volledige catalogus van UMG met hoogwaardige muziekvideo´s te raadplegen, inclusief professionele video’s en ook de door gebruikers geproduceerde content die op YouTube wordt gehost. VEVO zal daarnaast dienen als mediaplatform om de reikwijdte van het merk VEVO verder uit te breiden. Dit innovatieve platform heeft ten doel om consumenten het beste op het gebied van digitale muziekcontent te bieden en de leiderschapspositie van UMG in de direct-to-consumer-market verder te vergroten.

Het videokanaal van UMG op YouTube is reeds door meer dan 3,5 miljard mensen bezocht, en is daarmee het meest bekeken kanaal op YouTube.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies