BlueCasting primeur van KLM op Schiphol

Vorig artikel Volgend artikel
BlueCasting primeur van KLM op Schiphol

KLM start eind deze week een proef met Bluetooth Casting op Schiphol. Hierover gaat morgen pas een bericht uit naar media, maar ons is al ter ore gekomen dat het systeem vandaag in Vertrekhal 2 ook al werkt.

Over de proef: KLM start eind deze week op Schiphol een proef met BlueCasting. Zodra de reiziger zich in het bereik van de Bluetooth-zender bevindt, verschijnt automatisch het KLM-bericht in beeld. Voorwaarde daarbij is dat de gebruiker Bluetooth heeft ingeschakeld.

Het proefbericht dat reizigers nu ontvangen is een geanimeerde afbeelding die de reiziger aanmoedigt via het internet in te checken en zodoende lange wachtrijen te voorkomen.

Het systeem is ontwikkeld in samenwerking met Lost Boys. bedrijf legt zich toe op interactieve multimediale communicatie met de consument en de zakelijke markt en werkt al jaren samen met KLM op dit terrein. De introductie van BlueCasting past in KLM¹s streven om innovatieve producten te ontwikkelen en die in te zetten om het reiscomfort van de luchtreiziger zover mogelijk te optimaliseren.

Reizigers die hun mobiele apparatuur hebben ingesteld op de ontvangst van Bluetooth signalen, ontvangen het bericht slechts één keer. Op het einde van de proef evalueert KLM of de reiziger een dergelijke benadering waardeert en welke verdere functionaliteit in het belang van de klant kan worden toegevoegd.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies