Consument bepaalt de Future Of Mobile Media

Vorig artikel Volgend artikel
1159448993Picnic06-a

Vandaag ben ik de hele dag aanwezig op de Cross Media Week in Amsterdam waar ik vanochtend de door World Directories en Mobile People georganiseerde ‘workshop’ The Future Of Mobile Media heb bijgewoond.

Een content provider (World Directories), uitgever (Sok Norway) Telco (Orange), applicatie ontwikkelaar (Mobile People), toestelmaker (Nokia) en een reclamebureau (Streative Branding) probeerden aan de hand van presentaties te verduidelijken hoe de toekomst van mobiele media er volgens hen uit zal gaan zien.

De workshop was vooral een afwisseling van ideeen, toekomstplannen, succesverhalen en voorbeelden van hoe het wel en hoe het niet zou moeten.

Ondanks dat er dus vanuit zes verschillende invalshoeken naar de toekomst van mobiele media gekeken werd lagen de conclusies van de verschillende partijen niet uit elkaar.

De consument (wij allemaal dus) bepaalt uiteindelijk wat wel of niet geaccepteerd wordt en welke diensten al dan niet tot een successtory zullen uitgroeien.

Helaas, zo concludeerde Shari van Streative, zijn er nog maar weinig bedrijven in de mobiele markt die de consument ook echt bij dat proces betrekken. De meeste marketeers denken hun doelgroep wel te kennen (al dan niet na intensieve marktonderzoeken) en trekken vervolgens hun plan. De moderne consument pikt die ‘arrogantie’ dus niet meer.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies