Research: Mobile Marketing

Vorig artikel Volgend artikel
1158329971smartphone

Waar 't ècht hard zou moeten gaan, is in mobile marketing. Voorspellingen van 2 market research bureaus (Visiongain en Businessweek) laat zien dat de groei op de Amerikaanse markt van de advertising-spendings in de sector tussen 2005 en 2010 zo'n 600% is: van $100 naar $600 miljoen.

De cijfers zijn Amerikaans, en daarmee een goede geleide, maar geen harde voorspeller van wat erop de Nederlandse markt gaat gebeuren. Interessant is daarom m.n. het overzicht van de onderverdeling per categorie van mobiele activiteiten, en de hardlopers daaruit.

Als marketer zet je dan in op messaging, wat 51% van de mobiele totaal-omzet zou moeten genereren. Opvallend, en misschien per land verschillend, is dat SMS en MMS dan bijna evengroot zijn, da's nu wel anders. Email, messaging, ringtones en games volgen. Ook de adoptie van nieuws, sport en reisinfo via de mobiel is dan breed opgenomen...Lees verder

Meer content

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies