Tribal Brands & Trusted Networks

Vorig artikel Volgend artikel
1097015669moon

Nokia heeft last van merkmoeheid. Om haar merk te revitaliseren heeft Nokia een top marketeer bij Coca Cola weggekocht. Mensen worden minder loyaal aan merken. Albert Heijn zet bestaande merken onder druk met haar huismerk producten. SkyRadio staat als merk onder druk. Tribal brands, het zijn er maar een paar. Maar dankzij onze ‘networked economy’ profiteren een aantal merken flink van internet: het worden dankzij internet trusted networks. Google is er een. MSN Messenger is een trusted network. Maar ook Radio538 en TMF timmeren lekker aan de ‘merkensnelweg’ dankzij hun interactieve en faciliterende concepten. En wat dacht u van de swingende online community eBay?

Veel traditionele merken moeten hun merk oppoetsen en revitaliseren. Weer bemind maken, en dat lukt niet alleen met krijsende advertenties. Wel met interactie. Een tip voor die struggelende traditionele merken: Giep Franzen en Alfred Levi zijn best okay, maar Michael Moon (zie foto) gaat net een stapje verder. En, hij komt maar een keer in z’n leven naar Nederland. Moon is de Seth Godin van merken, de wereldwijd erkende merkenspecialist door de internationale vakpers. Zijn boek Firebrands, Building Brand Loyalty in the Internet Age ging ruim 1 miljoen keer over de Amazon.com toonbank. Een uur luisteren naar Moon wordt beloond, en geeft een nieuwe en verademende kijk op merken. Het kan op het IAB congres: Adding the Interactive Ingredient op 19 oktober 2004. En voor de brandmanagers en marketeers die denken: “ach, dat zal toch wel zo’n vaart niet lopen…ik wens u veel sterkte in de toekomst ;-)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies