LG Chocolate: de nieuwe hype?

Vorig artikel Volgend artikel
LG Chocolate: de nieuwe hype?

Mobilecowboys heeft een bijzonder uitgebreide reviewgepost over de LG KG800, beter bekend als de Chocolate GSM, een gitzwart toestel met rood verlichte 'aanraak' toetsen.

Dat de Chocolate een bijzonder toestel is blijkt niet alleen uit de review, maar zeer zeker ook uit de manier waarop LG het toestel in de markt zet. Het is wel duidelijk dat deze Koreaanse toestelmaker af wil van het high-tech-kopieer image dat veel Aziatische bedrijven toegedicht wordt. Helaas werd dat vooroordeel in het verleden, kijkend naar de producten die men over het algemeen op de markt zette, alleen maar versterkt.

LG maakt voor de introductie van de Chocolate gebruik van donkere en misterieuze commercialsdie nog het meest lijken, als we dan toch even vast willen houden aan het vooroordeel van de kopierende Aziaten, op de Magnum campagne van enkele maanden geleden: geheimzinnig, donker en puur gericht op de emotie van de potentiele koper.

1149630055LGKG800-Touchpad

Toch is het niet de eerste keer dat een Aziatische toestelmaker het fenomeen 'emotie' als verkoopargument ontdekt. Alleen gebeurde het de vorige keer min of meer toevallig toen Samsung besloot om haar damestoestel toch ook maar in dameskleurtjes op de markt te brengen. Het gevolg daarvan, ook wel de pink hype genoemd, was dat binnen de kortste keren zo ongeveer elke mobiele toestelproducent een pastelkleurige GSM op de markt bracht.

Het zal ons benieuwen of de Chocolate uiteindelijk eenzelfde hype te weeg kan brengen en we over enkele maanden tientallen vergelijkbare toestellen in de winkels zien liggen.

1149630216LGKG800-Verpakt
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies