Belg staat open voor mobiel

Vorig artikel Volgend artikel
1132588269mobi

Tijdschrift voor de Marketing schrijft: Iets meer dan een vijfde van de Belgen (22 procent) staat open voor reclame via de gsm en wil best betalen voor mobiele info. Dat is een van de conclusies van een internationaal onderzoek door reclamebureau BBDO en Proximity, de afdeling van BBDO voor direct marketing.

Het doel van de studie was te achterhalen welke plaats het mobieltje inneemt in het leven van jonge gebruikers. BBDO en Proximity ondervroegen daarvoor meer dan 3.000 mensen in 15 landen. In België werden nog eens 1.000 mensen tussen 15 en 35 jaar gecontacteerd. Een opvallende conclusie: 22 procent van de Belgen staat open voor reclame via de gsm. Dat kan gaan om promoties, events, nieuwe producten.

Dirk Peremans van Proximity: 'Denk bijvoorbeeld aan een sms'je wanneer kledingketen H&M 50 procent korting geeft, of als Fnac de laatste Harry Potter voor de halve prijs verkoopt, de tomaten in promotie staan bij GB of als een bepaalde winkel van adres verandert.’ Een op de vijf Belgen is zelfs bereid te betalen voor nieuwsberichten, of een lijst van restaurants in een vreemde stad. Volgens Peremans zal deze evolutie bedrijven, merken en reclamemakers dwingen anders met reclame om te gaan.

Andere opvallende conclusies zijn dat 60 procent van de ondervraagden niet wakker ligt van het privacystorende aspect van de gsm, meer dan een vijfde de gsm verkiest boven de tv en 87 procent van de mobiele jongeren de gsm dagelijks gebruikt. Bij 70 procent blijft die zelfs meer dan 20 uur per dag aanstaan.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies