Vodafone bombardeert concurrentie

Vorig artikel Volgend artikel
1129399862vodafone10

Vodafone bestaat 10 jaar en dat vierden ze door gisteren hun klanten tussen 18.00 uur en 24.00 uur gratis te laten bellen.

Een voorspelbaar gevolg was uiteraard dat door overbelasting van het netwerk klanten juist hélemaal niet konden bellen. Dat zal het PR-bureau waarschijnlijk uitleggen als 'zo ontzettend succesvol hadden wij ook niet verwacht!' :-)

Maar wat mij verbaasde was het MMS-bombardement op o.a. concurrent T-Mobile.

Vrijdag stuurde ik een MMS-bericht naar een collega. Het ging gewoon om een fotootje en een klein tekstje. Gek genoeg ontving zij het bericht 3 keer. 'Zal wel een hikje op de server zijn', dachten we.

Nee dus. Later op de ochtend had ze het bericht 30 keer ontvangen. Een telefoontje met de helpdesk van Vodafone leerde ons dat er inderdaad een storing is waardoor berichten naar T-mobile, KPN en Telfort op de server bleven hangen en daardoor wel 50 (!) keer konden worden bezorgd.

Uiteraard kreeg ik excuses en de garantie dat het bericht maar één keer aan mij doorberekend zou worden.

Klaar? Nee! Zaterdag kreeg ik een telefoontje van die collega dat ze helemaal gek werd, want het bericht in kwestie werd nog steeds bezorgd. Al meer dan 100 keer.

Nogmaals de helpdesk gebeld en zij bevestigden dat de storing nog steeds niet verholpen was en dat ook zij lichtelijk gestoord werden van alle klachten.

Patty... mijn excuses! Ik zal je nooit meer een MMS-je sturen via Vodafone :-(

Founder Institute

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies