T-Mobile investeert in netwerk en service

Vorig artikel Volgend artikel
T-Mobile investeert in netwerk en service

T-Mobile Nederland zal dit jaar flink gaan investeren in haar netwerk en service. Naast de uitrol van het 4G-netwerk optimaliseert de telco in hoog tempo haar bestaande netwerk waar alle klanten direct van profiteren. De online dienstverlening wordt verder uitgebreid en tegelijkertijd openen ze dit jaar ook nieuwe winkels in Nederland.

Over 2012 wist het telecombedrijf ondanks een omzetdaling in de gehele markt wel een hogere EBITDA te noteren. T-Mobile rapporteert een groei in EBITDA van 4% naar €525 miljoen en de totale omzet daalde met 4,8% naar €1.664 miljoen vergeleken met vorig jaar.

De hele telecomsector ziet zich geconfronteerd met een grote druk op de omzet. Ondanks deze markttrend is T-Mobile erin geslaagd de EBITDA opnieuw te laten groeien. Algemeen directeur Thomas Berlemann is dan ook optimistisch over de positie van T-Mobile: “Wij zijn van oudsher sterk vertegenwoordigd in de consumentenmarkt en de kleinzakelijke markt en daar ligt voor ons dan ook de focus voor de komende jaren. Als voorloper op het gebied van mobiel internet blijft dat ons uitgangspunt voor verdere duurzame groei.”

Netwerk
De frequentieveiling is voor T-Mobile succesvol verlopen. Hierin werd een kwalitatief ideale mix van hoge en lage frequenties bemachtigd, tegen een weliswaar hoog, maar competitief onderscheidend investeringsniveau. Dit stelt het bedrijf in staat de ambitieuze plannen binnen het netwerkprogramma 'Samen Meer Bereiken' snel te realiseren. Voorbeelden hiervan zijn onder andere de uitrol van UMTS 900 (verbetering van de dekking binnenshuis) en HSPA+ (uitbreiding capaciteit). Tevens start de telco in het najaar met het aanbieden van 4G-internet vanuit een zeer sterke positie. Het T-Mobile netwerk wordt namelijk wel direct geschikt voor alle 4G-toestellen, dus inclusief de bestaande iPhone's en iPad's.

Thomas Berlemann: "In het afgelopen jaar heeft T-Mobile de organisatie verder aangepast aan de snel veranderende marktomstandigheden zodat we nog dichterbij de klant komen te staan. Om die reden breiden we het aantal winkels dit jaar uit waardoor we vooral buiten de Randstad op meer plekken vertegenwoordigd zijn. Ook onze klantenservice via social media en online bouwen we verder uit. Zo hebben we inmiddels een aparte webcare die zich specifiek richt op ondernemers in het midden- en kleinbedrijf."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies