Huawei verkocht in 2012 127 miljoen devices & onthult merkstrategie voor 2013

Vorig artikel Volgend artikel
Huawei verkocht in 2012 127 miljoen devices & onthult merkstrategie voor 2013

Huawei Device heeft gisteren tijdens het Mobile World Congress in Barcelona de wereldwijde merkstrategie onthuld. Huawei maakte ook bekend in 2012 een omzet te hebben behaald van 7,5 miljard USD, een stijging van 10% ten opzichte van het jaar ervoor. In 2012 zijn er in totaal 127 miljoen Huawei devices verkocht.

Om verder te bouwen op het succesvolle 2012, richt de merkstrategie ‘Make it possible’ zich op consumenten. Dit heeft de topprioriteit van Huawei voor het komende jaar, om wereldwijd gezien te worden als een consumentenmerk.

Van de 52 miljoen toestellen die in 2012 werden verkocht, waren 32 miljoen smartphones. Een toename van 60% ten opzichte van het jaar ervoor. Daarnaast werden nog eens 50 miljoen mobiele breedband devices verkocht, plus 25 miljoen home devices. Met name het laatste kwartaal van vorig jaar zorgde voor deze enorme groei, waarmee Huawei de nummer 3 positie in wereldwijde smartphone-verkoop heeft veilig gesteld. Aldus data van IDC.

"Tijdens MWC in 2012 werd de productlijn Ascend geïntroduceerd, een serie aan vlaggeschiptoestellen. Precies een jaar later tijdens MWC, versterken wij onze merkbelofte met de lancering van onze campagne 'Make it Possible'," aldus Richard Yu, CEO van Huawei's Consumer Business Group. "Met deze campagne focust Huawei op de stap naar een top smartphone-merk de komende jaren. Met 'Make it Possible' laten wij niet alleen zien wie wij zijn, hiermee laten wij ook zien dat Huawei een zeer bijzondere ervaring biedt aan consumenten over de hele wereld."

De 'Make it Possible' campagne laat de kracht van Huawei zien, 'to make the impossible possible'. MWC 2013 is het startschot voor de uitrol van deze campagne, in verschillende landen wereldwijd, met online activiteiten, retail-ervaringen en inzet van media. 'Make It Possible' is het eindresultaat van intensief consumentenonderzoek wereldwijd, waarbij consumenten een duidelijke voorkeur hebben voor toegankelijke en betaalbare producten van Huawei Device.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies