Blippar, op MWC uitgeroepen tot beste augmented reality app, nu ook in Nederland

Vorig artikel Volgend artikel
Blippar, op MWC uitgeroepen tot beste augmented reality app, nu ook in Nederland

Blippar, de augmented reality app die dit jaar werd uitgeroepen tot de ‘World’s Most Innovative Mobile Technology’ tijdens de Mobile World Congress is nu ook beschikbaar in Nederland.

Blippar is niet zomaar een augmented reality app. De app herkent (live)beelden en logo’s en legt daar een virtuele laag over. Deze 2- of zelfs 3D laag geeft je de mogelijkheid om op de meest verassende plekken met één druk op de knop een interactieve wereld achter deze beelden te openen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan advertenties in tijdschriften, abri’s, verpakkingen, maar ook aan bankbiljetten, een t-shirt of zelfs een auto. 

Het is de eerste augmented reality app die ook écht interactief is. Blippar is al een groot succes in Engeland waar het interactieve werelden creëerde voor bijvoorbeeld Nike, Mercedes, Heineken en Sony. 

In Nederland is Vodafone als eerste aangehaakt als partner. Door een Boomerang card te ‘blippen’ verscheen de Vodafone Party Starter Campagne met exclusieve content op je smartphone.

Niek Oostvogels, social brand officer bij Vodafone: “De off- en online wereld smelten steeds meer samen. Het onderscheid zal meer en meer verdwijnen. Blippar is een brug tussen deze twee werelden voor iedere smartphone gebruiker en dus zéér interessant voor ons als Vodafone”.

Download Blippar gratis en ontdek de mogelijkheden.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies