Mobile23.11.2012

Mobiele inspirator: Ben van der Burg [interview]


mobiele-inspirator-ben-van-der-burg-inte.jpg
mobiele-inspirator-ben-van-der-burg-inte.jpg

In dit tweede interview, van de reeks interviews met inspirerende mensen uit de Nederlandse mobiele branche, staat Ben van der Burg centraal. Deze oud schaatser is al jaren actief binnen de mobiele sector, meest recent als commercieel directeur bij Triple-IT. Daarnaast is hij een vaste gast en columnist bij BNR nieuwsradio .    

Even voorstellen: Wie ben je, wat is je rol in je bedrijf en zonder welke mobiele applicaties/sites (max 4) kom jij de dag niet door?
Ik ben Ben. Ben van der Burg. Ik werk bij Triple IT als Commercieel Directeur. Ik gebruik de applicaties Facebook, Twitter, Zite, NRC en FD. Ook zonder deze applicaties kom ik de dag door, maar ik vind ze wel boeiend, interessant en prettig.

Van welke opdrachten/projecten kunnen we je kennen?
Je zou ons kunnen kennen van The Voice Kids Game, de Singing Sunday applicatie, Vodafone Thuis TV, Sport1 en Film1 applicatie en nog veel meer van dat soort applicaties en mobiele producties waar je blij van wordt.

Wat zie jij op mobiel gebied als belangrijkste trend(s) in 2012?
Het boeiende aan 2012 is tweeledig. Aan de ene kant geniet ik dat mobiel internet (bijna) zo gewoon is als telefoneren. Denk aan het getal dat 86% van de jongeren tot 25 jaar op zijn mobiel op internet is gegaan. Dat brengt met zich mee dat iedereen ‘iets’ met mobiel wil. Aan de andere kant ben ik blij dat het besef door begint te dringen bij de mensen uit de mobiele branche dat gewoon een app. maken of gewoon iets met mobiel doen geen zin heeft. Dat mensen ervan doordrongen worden dat de aloude adagio’s van onderscheiden, relevantie design, etc. belangrijk zijn. Anders verdwijn je in de zee van middelmatigheid en heb je niets aan je mobiele aanwezigheid.

Wellicht voor de hand liggend, maar.. Van welke mobiele ontwikkeling verwacht je het meest in 2013?
Ik verwacht veel van de verbinding online – offline. In dat verlengde m-commerce, location based marketing en tegen beter weten in: ik wil nu eindelijk mobile payment goed hebben!

Welke rol gaat het mobiele kanaal in de (nabije) toekomst spelen voor merken?
Ik gooi er een cliche in: Op de mobiel komt alles samen, zelfs je merk beleving. Toch denk ik dat het accent meer op de conversie komt te liggen. Conversie in de zin van: vergelijken, korting, kopen. Daarnaast geloof ik in hardware extensies, denk aan Square of Node. Ik wil namelijk niet een aparte hartslagmeter om moeten doen tijdens het hardlopen. Mijn hartslagmeter moet connected zijn met mijn iPhone (kan al, weet ik). En om nog verder te dromen. Ik wil niet mijn hartslag meten, ik wil mijn lactaat, koolhydraten spiegel en psychische toestand weten tijdens het hardlopen. Mijn mobiel leert me mijn gevoel kennen.

Welke bedrijven inspireren jou met hun aanpak (al dan niet geïntegreerd binnen andere kanalen) van mobiel?
Nike, die zoveel verder gaat dan een schoenen verkopen. Ze verbreden de Nike experience naar het mobiele kanaal. Normaal zouden een applicaties als Runkeeper of Strava marktleider moeten zijn, omdat ze klein en snel zijn, maar toch wint Nike plus.

Mark de Kock

Een Digital Marketeer, ondernemer met een passie voor alles dat (gemotoriseerd) snel gaat.

Verder lezen over Interview

Interview met de acteurs uit Abigail: “Bloed? Gebruik scheerschuim!”

Ze lijkt een perfect klein meisje, maar als ze ontvoerd wordt, dan blijkt dat de ontvoerders een groter probleem hebben dan haar vader die de topman in de criminele onderwereld is... We interviewden de cast van de nieuwe horrorcomedy Abigail.

Entertainment17.04.2024

Interview met de acteurs uit Abigail: “Bloed? Gebruik scheerschuim!”

​Solliciteren doe je tegenwoordig gewoon via TikTok

Vroeger als je in een vacature las dat je een video van jezelf moest maken, dan zou je er bijna de baan van je dromen voor opgeven: het was allemaal wat ongemakkelijk. Tegenwoordig leven we in een wereld die aan elkaar h...

Social Media25.09.2023

​Solliciteren doe je tegenwoordig gewoon via TikTok

Oxenfree II: “Moet voelen alsof je in Stranger Things meespeelt”

Netflix heeft in zijn poging serieuzer te worden genomen in de gamewereld studio Night School bereid gevonden om zijn verhalende, kunstige avontuur Oxenfree van een tweede deel te voorzien. Een logische keuze, want Oxenf...

Gaming12.07.2023

Oxenfree II: “Moet voelen alsof je in Stranger Things meespeelt”

​Citadel-actrice Ashleigh Cummings: “Ik moet nog 2 afleveringen zien”

Hij hangt in de abri’s, hij wordt veel bekeken en hij is sinds vandaag over de helft van zijn eerste seizoen: Citadel. De nieuwe serie van Amazon Prime Video kreeg gemengde reviews, maar wordt desondanks toch veel beke...

Entertainment12.05.2023

​Citadel-actrice Ashleigh Cummings: “Ik moet nog 2 afleveringen zien”

​Huawei werkt met Gentle Monster aan nieuwe slimme zonnebril

Huawei komt in de tweede helft van 2022 met een nieuwe slimme zonnebril, in samenwerking met het merk Gentle Monster. Dat zegt Huawei countrymanager Carlos Wubilin in een interview met ons. Virtual Reality-bril Huawei H...

Gadgets07.02.2022

​Huawei werkt met Gentle Monster aan nieuwe slimme zonnebril

Interview met DJ Sam Feldt tijdens TNW 2021 editie

DC blogger-vlogger Patrick Petersen interviewt Sam Feldt tijdens de TNW 2021 editie. Deze hybride editie van The Next Web vond in het ‘Taets Art and Event Park’ in Amsterdam plaats. Sam Feldt Sam Feldt (Boxtel, 1993...

Video12.10.2021

Interview met DJ Sam Feldt tijdens TNW 2021 editie

Disney Imagineer Sylvie Massara: “Je moet dromen laten uitkomen”

Disneyland Paris heeft meerdere officiële Disney-hotels. Je hebt het zeer luxe Disneyland Hotel, dat de ingang is van het park, maar er is ook een meertje met daaromheen enkele hotels: Hotel New York, Newport Bay Club e...

Entertainment14.07.2021

Disney Imagineer Sylvie Massara: “Je moet dromen laten uitkomen”

Investeerder en ondernemer Pieter Schoen “Onlinediensten zijn kansrijk in deze tijd”

Bij DutchCowboys houden we interessante startups al jaren nauwlettend in de gaten. Dit keer kregen we de kans om een gesprek te voeren met iemand die interessante startups ook in de gaten houdt, namelijk de Rotterdamse o...

Startups17.04.2020

Investeerder en ondernemer Pieter Schoen “Onlinediensten zijn kansrijk in deze tijd”