Newsweek neemt afstand van print en richt zich op digitaal

Vorig artikel Volgend artikel
Newsweek neemt afstand van print en richt zich op digitaal

Het bekende nieuwsblad Newsweek neemt na 80 jaar volledig afstand van het nieuws via print. In 2013 is het weekblad voortaan alleen nog maar in digitale vorm te verkrijgen. Dit is vanochtend vroeg bekendgemaakt door het bedrijf. De nieuwe productie gaat door het leven onder de naam Newsweek Global en is tegen betaling te verkrijgen via het internet, maar ook via e-readers en tablets. 

De huidige ontwikkelingen in de media hebben ervoor gezorgd dat gedrukte media minder gebruikt worden dan digitale media. Newsweek heeft hier erg veel last van, vooral op het gebied van de dalende advertentieinkomsten. Anderzijds wordt de online inhoud van het nieuwsblad erg goed bekeken. Vanwege deze redenen heeft het bedrijf besloten om zich volledig te richten op de app.

Newsweek is opgericht in 1933, maar heeft de laatste jaren last van fors dalende lezersaantallen. De oplage was twee jaar geleden met ruim 30 procent gedaald. Al hebben ze nog steeds een oplage van ongeveer anderhalf miljoen, maar jaren ervoor was dit aantal nog veel hoger. De website trekt echter meer dan vijftien miljoen unieke bezoekers per maand. De app voor de iPad is hier te vinden. 

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies