comScore: "2012 wordt het jaar van de mobiele retail“

Vorig artikel Volgend artikel
comScore: "2012 wordt het jaar van de mobiele retail“

Uit een nieuw onderzoek van marktonderzoeksbureau comScore in samenwerking met Telefonica Germany blijkt dat het aantal mobiele shoppers in één jaar tijd met 85% steeg in de EU 5-landen (Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje). Momenteel zijn al 42,2% van alle mobiele telefoons in deze vijf landen "smartphones". Ook tablets maken snel hun opgang gezien 6,6% van de gsm-gebruikers al over een tablet-pc beschikt waarmee hij/zij op internet kan.

Britten en Duitsers sterkste mobiele shoppers

In het comScore onderzoek in samenwerking met Telefonica Germany waarbij op zoek werd gegaan naar mobiel internetgebruik in vijf West-Europese landen bleek dat consumenten steeds meer gebruik maken van m-commerce oftewel shoppen via hun smartphone of tablet. Zo bezochten in oktober 2011 meer dan 13,6 miljoen consumenten een retail website via hun smartphone. Mobiel shoppen is stilaan aan het uitgroeien tot een van de sterkst groeiende mobiele internetactiviteiten naast het raadplegen van sociale media en opzoeken van informatie.

Momenteel is Duitsland de sterkte groeier waar het aantal mobiele shoppers met maar liefst 112% steeg in oktober 2011 in vergelijking met het jaar voordien. Al blijkt m-commerce nog het meest ingeburgerd in het Verenigd Koninkrijk waar 4,7 miljoen Britten liet blijken nu en dan hun smartphone of tablet te gebruiken om nieuwe producten aan te kopen.

M-commerce populairder bij jongere generatie

Verder toonde het onderzoek aan dat de intentie om mobiel te shoppen bij 18- tot 24-jarigen dubbel zo groot is als het gemiddelde, terwijl 75% van de consumenten tussen 25 en 34 jaar meer shopt via zijn smartphone en/of tablet dan de gemiddelde gsm-gebruiker. Ten slotte is er een duidelijk verschil tussen mannen en vrouwen, zo winkelen mannen 25% meer mobiel, terwijl vrouwen 25% minder dan gemiddeld mobiel shoppen. 

Studie: "How smartphones and tablets are shifting media consumption"
 

Carl Vanormelingen

Carl is een online marketeer met focus op zoekmachine marketing bij het Belgische digital performance marketingbureau FairEtail. Van jongs af aan gepassioneerd...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies