Delen mobiele content met 600% gestegen

Vorig artikel Volgend artikel
Delen mobiele content met 600% gestegen

Het delen van mobiele content heeft dit jaar een stijging gekend van 600%. Zo blijkt uit een rapport van AddThis. Facebook is volgens het rapport inmiddels verantwoordelijk voor 52,1% van alle gedeelde content. Twitter liet een groei optekenen van 577% en vertegenwoordigt nu 13,5% van alle gedeelde content. Tumblr had een groei van 1.299,5%.

Daarentegen blijkt bij Digg een daling van 47,7% te zijn opgetekend, terwijl ook MySpace een terugval heeft van 56,9%. Google registreerde een achteruitgang met 8%. De onderzoekers merken verder op dat bij de individuele onderwerpen de dood van Osama bin Laden op dit eerste plaats staat. "Tijdens de eerste twee dagen van mei, toen de dood van de terroristenleider bekend werd gemaakt, bleek Osama bin Laden 28% van alle gedeelde content te vertegenwoordigen," aldus Advertising Age.

Er wordt aan toegevoegd dat 73% van alle gedeelde content tot de categorie dood en vernieling behoort, met onder meer de tsunami in Japan, de aardbeving aan de Amerikaanse oostkust en de orkaan Irene. Andere populaire content is onder meer de lancering van de Occupy-beweging, het huwelijk van de Britse prins William met Kate Middleton, de dood van Steve Jobs, het aftreden van de Egyptische president Hosni Mubarak, de laatste vlucht van de Spaceshuttle en de Super Bowl.

Meer in onderstaande Infographic van AddThiss:

sharing-addthis

Meer content

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies