Hoe gebruiken moeders hun smartphone tijdens het winkelen

Vorig artikel Volgend artikel
Hoe gebruiken moeders hun smartphone tijdens het winkelen

In Nederland zijn er inmiddels meer dan 3 miljoen smartphone gebruikers, wat aangeeft dat smartphones enorm populair zijn. Allerlei leeftijdsgroepen schaffen een smartphone aan en gebruiken het apparaat volop. Afgelopen donderdag kwam eMarketer met interessante cijfers, die aangeven dat deze apparaten ook populair zijn bij moeders. Zo hebben ze onderzocht wat voor rol, hun telefoon speelt tijdens het winkelen.

In het onderzoek hebben ze de doelgroep in 2 leeftijdsgroepen onderverdeeld. Zo heb je aan de ene kant de 18 tot en met 44 jarigen en aan de andere kant de 45-plussers. Verrassend genoeg lagen de percentages enorm dicht bij elkaar. Zo geeft 45% in beide groepen aan, dat ze hun telefoon gebruiken om de dichtstbijzijnde winkel op te zoeken. Er zijn wel kleine verschillen te ontdekken, als we naar het iets geavanceerdere gebruik kijken.

-1220.jpg

Een grotere groep moeders onder de 45 gebruiken hun smartphone ook om productonderzoek te doen, coupons te downloaden en direct dingen te kopen. Moeders boven de 45 doen dit ook, maar het percentage ligt daar een stukje lager.

Grotere verschillen zie je bij de soort apps, die moeders downloaden. Jongere moeders downloaden meer muziek apps, social networking apps, educatie apps en sport apps. Terwijl moeders boven de 45 eerder kiezen voor nieuws apps.

-1221.jpg

Natuurlijk zijn deze cijfers gebaseerd op de Amerikaanse markt, maar de moeders in Nederland zullen niet onder doen voor de Amerikaanse dames. Ook zij zullen volop gebruik maken van hun telefoon tijdens het winkelen. Als is het alleen maar Google Maps om ze de weg te wijzen.

Marvin de Reuver

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies