Veel marketeers gaan mobile marketing opnemen in campagnes

Vorig artikel Volgend artikel
Veel marketeers gaan mobile marketing opnemen in campagnes

Steeds meer marketeers nemen zich voor om mobile marketing in hun campagnes op te gaan nemen. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van de Association of National Advertisers (ANA) en de Mobile Marketing Association (MMA).

Uit het onderzoek blijkt dat 88% van de marketeers dit jaar gebruik wil gaan maken van mobiele campagnes. Daarnaast zegt 75% de budgetten voor mobile marketing dit jaar te zullen opdrijven.

"Het afgelopen jaar heeft 62% van de adverteerders mobile marketing in zijn campagnes gebruikt", aldus Mediapost. "Eerder al had de sector gemeld dat een belangrijk aantal klanten de mobiele budgetten tot bedragen tussen 100.000 dollar en 200.000 dollar hadden verhoogd, terwijl het jaar daarvoor meestal onder de grens van 50.000 dollar werd gebleven."

De investeringen gaan in de eerste plaats naar mobiele websites, applicaties, sms-campagnes, display-reclames en zoekopdrachten.

De onderzoekers voegen er nog aan toe dat adverteerders zich vooral aangesproken voelen door de mogelijkheid om dankzij het mobiele internet de consument overal te kunnen bereiken. Anderzijds blijven een gebrek aan gestandaardiseerde normen, een gebrek aan kennis bij de belangrijkste beslissingsverantwoordelijken van de bedrijven en een gebrek aan aantoonbare return-on-investment de belangrijkste drempels. Ook zegt slechts 19% van de respondenten dat zijn bedrijf een nieuwe interne groep heeft gecreëerd om mobile marketing te beheren. Via

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies