Derde editie Vodafone Mobile Clicks officieel van start

Vorig artikel Volgend artikel
Derde editie Vodafone Mobile Clicks officieel van start

Voor de derde keer op rij organiseert Vodafone in samenwerking met Mobile Monday de Mobile Clicks, een internationale competitie  voor de beste en meest innovatieve mobiele start-ups. Nadat vorig jaar de Nederlandse start-ups de strijd aangingen met Britse concullega's, is het speelveld dit jaar nóg een nationaliteit rijker: ook Portugese deelnemers strijden mee om de hoofdprijs van €150.000. 

Elke start-up met een goed idee of concept voor een mobiele website, dienst of applicatie die kans wil maken op het prijzengeld kan zijn idee inzenden voor de competitie op de website van Mobile Clicks. Elke inzending wordt beoordeeld op vijf criteria: originaliteit, creativiteit en innovatie; technische en operationele uitvoerbaarheid; economische en financiële levensvatbaarheid; waarde voor de eindgebruiker en kwaliteit van het managementteam.

Uiteindelijk worden er uit de drie deelnemende landen 5 start-ups gekozen die kans maken op de hoofdprijs. Uit deze 5 winnaars zal dan de vertegenwoordiger van het land worden gekozen, die tijdens de finale op het PICNIC Festival op 24 september 2010 mag presenteren voor een jury van experts met o.a. Om Malik en  Rudy de Waele.

Vorig jaar wist de Nederlandse start-up Layar de competitie te winnen. Mede-oprichtster Claire Boonstra legt in onderstaande video nog maar eens uit wat het winnen van de wedstrijd voor hen heeft betekent:

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies