Mobile Convention Amsterdam - Kickoff

Vorig artikel Volgend artikel
Mobile Convention Amsterdam - Kickoff

Vandaag in een volle Beurs van Berlage voor Mobile Convention Amsterdam (#MoCoAm op Twitter). Gijs Vroom en Jeroen van Glabbeek trappen af, dit jaar zo'n 800 bezoekers. Jeroen (of beter gezegd CM) wil volgend jaar naar 1600 bezoekers dus de zaal wordt vooral gevraagd om te twitteren, te bloggen enzovoorts. Hier een kort verslag van de eerste plenaire sessies.

Admob - Russell Buckley

De centrale kickoff gebeurt door AdMob, een van de leaders op het gebied van (mobiele) advertising. Leuke voorbeelden komen voorbij van onder andere ZagMe, in de UK, een push sms advertising systeem. De eerste generatie mobiele marketing ZagMe leeft helaas niet meer.

Nu leven we in de wereld van hoge snelheid mobiel internet, meer smartphones, meer push marketing en meer uitgevers begeven zich op de markt.

Een overview van 2000 tot heden 2008, iPhone, future is AR. Volgens Buckley is de industrie er nog niet helemaal uit hoe advertising in de laatst genoemde techniek past.

Admob standardiseerde hun advertisingmodel, wat een wereldwijde campagne voor merken eenvoudiger maakt.

De boodschap waar Buckley mee afsluit is dat mobiel wereldwijd bereik heeft, wat voor reclame doeleinden interessant is en waarbij campagnes (bij wijze van spreken) in 10 minuten kunnen worden opgezet.

Andrew Grill - when social meets mobile
Je mobiele telefoon is een persoonlijk apparaat stelt Andrew. Social Media is fun, Social Media ontmoet onze mobiel, dus mobiel is leuk. Het persoonlijjke aspect moet aan bod gaan komen bij de mobiele adverteerders, iets wat in mijn mening niet anders zou moeten zijn op andere gebieden van marketing/advertising.

  • mobile is personal, it's my media
  • mobile is always with me
  • mobile is always on
  • mobile has a built in payment machanism
  • mobile is there at the point of creative impulse (lbs)
  • mobile can recount the audience

Mobiele applicaties zijn volgens Grill de manier om te adverteren, mensen zitten niet meer te wachten op onpersoonlijke push marketing en banners.

Er lijkt een contradictio te zitten in mobiel en social media (mobiel is immers persoonlijk, zo stelt Grill en social media is open). Advertising op Social Media platforms moet een conversatie ondersteunen, iets wat niet nieuw is maar wat veel bedrijven nog steeds niet schijnen te begrijpen. Subtiele advertising is wat noodzakelijk is. Grill toont het FourSquare voorbeeld van Starbucks.
Voor adverteerders is FS met name interessant omdat er erg veel statistieken van haar gebruikers.

Andrew zijn slides lichten bovenstaande nog eens toe.

Steve Wing - The Guardian
Wil ons de zijde van de uitgevers laten zien met betrekking tot de mobiele ontwikkelingen, een case study. Overigens wel een hele goede, The Guardian gebruikte onder andere hun peers in de App store om hun app te verbeteren.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies