iPhone de statistieken

Vorig artikel Volgend artikel
iPhone de statistieken

Het is alweer anderhalve maand geleden dat de iPhone3G in Nederland op de markt werd gebracht. T-Mobile komt nu voor het eerst met gegevens naar buiten over het gebruik en de gebruikers van het populaire toestel.

Het valt op dat meer mannen dan vrouwen een iPhone3G kopen. Verder nam het gemiddelde datagebruik van klanten met een iPhone in de eerste vijf dagen na de introductie toe tot bijna 10 MB per dag. Daarnaast zijn de wat grotere bundels populairder.

- De voorkeur gaat uit naar een zwarte versie met 16 GB.
- De leeftijd ligt tussen de 25-39 jaar (49%). Daarna zijn de jongeren (18-24 jaar) de grootste groep (26%) iPhone gebruikers.
- Het abonnement met 150 belminuten en smsjes is het meest populaire, gevolgd door de ‘300’ variant van het abonnement.
- Zakelijke bellers kiezen bijna drie keer zo vaak voor de 500 variant van het abonnement dan particuliere klanten (25% vs. 9%).

Dat zwart populairder is dan wit verbaasd niet als het publiek vooral uit mannelijke gebruikers bestaat. Verder is het ook niet vreemd dat zakelijke gebruikers kiezen voor de grootste bundel. Buiten de bundel bellen met een iPhone blijft nu eenmaal kostbaar.

Het zou mooi zijn als T-Mobile nu nog zou komen met verkoopcijfers. Groeien deze, een maand na de lancering of stabiliseert de verkoop? Volgens een lijstje van Yme Bosma (Hyves) zou de iPhone zelfs het op twee na populairste toestel zijn om mobiel mee te internetten.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies