Belgen dienen klacht in tegen iPhone

Vorig artikel Volgend artikel
Belgen dienen klacht in tegen iPhone

Volgens het dagblad de Morgen heeft het Belgische Test-Aankoop een klacht ingediend tegen de iPhone 3G. Volgens deze consumentenorganisatie is er sprake van koppelverkoop en valse schaarste. Daarnaast zouden gebruikers van de iPhone ook regelmatig op ongewenste of onbekende opties en andere 'kleine lettertjes' stuiten. Deze zouden de maandelijkse rekening gevoelig opdrijven.

Met name klaagt men over de verkoopspraktijken. Zo waren veel te weinig iPhones beschikbaar in verhouding met het aantal geïnteresseerden en het feit dat je tevens een Mobistar-abonnement moet aanschaffen.

Mobistar is de Belgische exclusieve verdeler van de iPhone. De telefoonoperator stelde echter dat er geen sprake was van koppelverkoop, een in België nog steeds verboden praktijk. Daarnaast zijn er veel klachten over het gebruik zoals de “checkmail-functie” en het gebruik van de iPhone in het buitenland.

Toch is de Belgisch situatie niet zo wezenlijk anders als die bij ons. Ook hier is schaartse en is de verkoop in handen van slechts 1 provider, T-Mobile. In België is echter de iPhone 3G ook simlock vrij te krijgen, al is die aanschaf een ware uitdaging vanwege de al eerder genoemde schaarste.

Waarschijnlijk is voor velen de iPhone 3G toch vooral een impulsaankoop die niet geheel onbegrijpelijk is. Je koopt een “state-of-the-art” mobieltje met een uniek operating systeem. Eigenlijk hebben dan ook de meeste klachten naast verkrijgbaarheid  te maken met de hoge gebruikskosten en nauwelijks iets met de telefoon zelf.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies