Groei Mobile advertising 10% per maand

Vorig artikel Volgend artikel
Groei Mobile advertising 10% per maand

Mobiele reclame is tijdens de maand juni van dit jaar alleen al met 10 procent gestegen. Dat blijkt uit een rapport van het mobiele reclameplatform AdMob. Het platform telde op zijn netwerk tijdens die maand bijna vier miljard mobiele reclames.

Met 34 procent van alle mobiele reclames is Nokia marktleider, gevolgd door het Openwave platform (29 procent). Daarna volgen Windows Mobile, Blackberry, Palm en Safari van iPhone. Die hebben elk echter minder dan 5 procent van de markt in handen.

De wereldwijde trafiek kende een groei van 18 procent, terwijl de Verenigde Staten een stijging met 5,8 procent lieten optekenen. Het rapport stelt dat de trafiek vanop smartphones blijft stijgen. Ruim een kwart van alle reclame-aanvragen op het AdMob-netwerk was tijdens de maand juli van dit jaar afkomstig van smartphones, tegenover 24,3 procent tijdens de maand juni. De Nokia N95 is daarbij de meest gebruikte mobiele telefoon met een marktaandeel van 8,3 procent. Op de tweede plaats staat de Sony Ericsson K800i.

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies