Mobile03.06.2008

Interview @ NOS Mobiel: ‘DOWNLOAD de applicatie!’


interview-nos-mobiel-download-de-applica.jpg
interview-nos-mobiel-download-de-applica.jpg

3 Juni 2008 lanceerde de NOS hun mobiele applicatie. DOWNLOAD hier de applicactie: m.nos.nl/nosmobiel. Tevens lanceerde de NOS Mobiel een beta van aan iPhone-applicatie die Teletekst biedt. Ook voor deze surfen naar m.nos.nl/nosmobiel.

De exclusief voor de NOS gemaakte applicatie kent een resolutie van 176 x 144 met snelle framerate. Hier naast ons Raimo van der Klein, projectleider NOS Mobiel. Dutch Cowboys weet Raimo net na zijn interessante lancering en presentatie te strikken voor een interview.

Raimo, wat is anders dan vroeger? Mobiele content is er toch al?

Het is een totaal nieuwe applicatie die goed met rich content om kan gaan.

Wat is anders dan normale mobiele content?

je kunt nu echt uitgebreid video kijken op je mobiel, Teletekst op snelheid, rijke graphics en animaties plus goede bediening

Hoe gaan jullie het dit jaar inzetten met NOS Mobiel?

– Diverse evenementen. De Tour de France met extra grafische animaties en de Olympische Spelen met 12 livestreams

Wat kunnen we in de toekomst verwachten

– Meer live-events naar de mobiel, meer sportevementen die je live kunt volgen.

Zoals?

– Schaatsen of bijvoorbeeld een livecoverage van Koninginnedag op je mobiel.

Gratis content?

– Tot eind 2008 gratis download en gratis content. Daarna wellicht betaalde downloads en content.

Wat is nu de USP van deze applicatie?

– De usability en de manier van brengen van de content. Grote knoppen. Heldere teksten en een ‘iPhone look-and-feel’ ; je kunt dus met de vinger scrollen.

Zijn er nog meer extra features?

– De content en het nieuws wordt gepushed.

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.