Klanten helpen vodafone.nl te verbeteren

Vorig artikel Volgend artikel
1197982459vodafone2

Via MC: Vanaf 2008 gaan klanten van Vodafone de gebruiksvriendelijkheid van het consumenten en zakelijk gedeelte van de site onder de loep nemen. Daarvoor gaan ze samenwerken met het testlab van 2C Usability. Vodafone wil de huidige plaats 5 en 7 in de Multiscope en Alexa top 10 verruilen voor een absolute koplopers positie in 2008.

Met een vast panel van consumenten en zakelijke gebruikers gaan ze klanten direct betrekken bij het ontwikkelen en verder verbeteren van online services en applicaties. Met applicaties zoals de iGoogle Widget (om makkelijk beltegoed op te waarderen) is de gebruiksvriendelijkheid van de Vodafone website het afgelopen jaar al sterk verbeterd. Ook de uitgebreide online shop, de online factuur en de chatfunctie via My Vodafone waardoor klanten rechtstreeks kunnen chatten met Vodafone-adviseurs, dragen hier aan bij.

Harry Odenhoven, Directeur Online Services Vodafone: “We hebben een sterke ambitie om de online experience van Vodafone klanten naar het hoogste niveau te tillen. Door onze klanten te laten testen kunnen we garanderen dat onze online diensten nog beter zijn afgestemd op hun behoeftes en het gebruik van de mobiele telefoon, de PC en de combinatie van deze twee. De samenwerking met 2C Usability is een volgende stap in deze ontwikkeling.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...