Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
Een onderzoek van het toonaangevende Britse reclamebureau Saatchi & Saatchi heeft uitgewezen dat het merendeel van de vrouwen tussen de 24 en 45 vinden dat de producenten van consumentenelectronica, zoals GSM’s en MP3 spelers, niet genoeg rekening houdt met hun behoeften.
Veel vrouwen voelen zich zelfs beledigd als ze een winkel inlopen en daar vooral roze, vaak met glitters belegde, gadgets zien liggen die ‘speciaal voor hen gemaakt zijn’. Met als gevolg dat ze vaak zonder aankoop de winkels weer verlaten.
Volgens Saatchi & Saatchi lopen de diverse fabrikanten hierdoor zo’n 900 miljoen Euro (600 miljoen pond) aan omzet mis. Meer dan eenderde van de ondervraagde vrouwen zegt bereid te zijn meer geld uit te geven als de fabrikanten producten zouden maken die meer aansluit op de wensen van de gemiddelde vrouw. Geen roze glitters, maar strak vormgegeven design gadgets.
Zou dit het einde kunnen inluiden van de roze GSM, MP3 speler, PSP en andere gadgets? Wie weet? Waar we natuurlijk wel even bij stil moeten staan is dat Saatchi & Saatchi hetzelfde onderzoek nog niet uitgevoerd heeft onder een ander belangrijk deel van de vrouwelijke kopers, de 12 tot 20 jarigen. . .
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023