Mobile marketing

Vorig artikel Volgend artikel
1184832395mobile-search-ads

Leuk artikel op Marketingfacts: Na de publicatie van het Forrester-onderzoek naar de online mediabestedingen, ontstond in de reacties de discussie over het toenemend belang van mobile search. Niet alleen grote spelers zoals Google, MSN en Yahoo!, maar ook leveranciers van mobiele telefoons zoals Nokia richten zich vanaf begin 2006 op deze nieuwe tak van sport dat wel eens de next big thing kan worden.

Over de marktomvang van mobiele zoekmachinemarketing lopen de meningen uiteen. Zo meldt eMarketer deze week dat de voorspellingen voor mobile search advertising uiteenlopen van 1,5 miljard dollar in 2011 (door Informa Telecoms & Media) tot meer dan 11 miljard dollar in 2008 (door Piper Jaffray). eMarketer zelf voorspelt voor de wereldwijde markt van mobile advertising (inclusief search) een omzet van 13,8 miljard dollar in 2011. Mobile search zou daar een bijdrage in hebben van 17 procent oftewel 2,4 miljard dollar. Daarbij is men uitgegaan van bijna 1 miljard gebruikers van mobiel internet in 2011 waarvan ruim 840 miljoen gebruikers van mobile search.

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies