Kinect voor Windows SDK met handherkenning en 3D-modellen

Vorig artikel Volgend artikel
Kinect voor Windows SDK met handherkenning en 3D-modellen

Vandaag is een nieuwe update verschenen van Kinect SDK voor Windows, waarbij handherkenning en real-time 3D-modellen zijn toegevoegd. Volgens Engadget zou het mogelijk zijn om dankzij handherkenning verschillende nieuwe handelingen toe te voegen aan Windows-apps. Daarnaast heeft het bedrijf enkele voorbeelden toegevoegd op de website, zodat ontwikkelaars kunnen zien hoe dit precies in zijn werk gaat. 

Volgens Kinect-directeur Bob Heddle zijn deze nieuwe functies toegevoegd omdat Microsoft het idee heeft dat er behoorlijk wat ontwikkelaars zijn die de Kinect-functies vaker gebruiken dan dat ze zelf hadden verwacht. Door er hier op in te springen, hoopt Microsoft dat het gebruik van deze Kinect-gestures een stuk populairder zal gaan worden doordat ontwikkelaars zich kunnen focussen op de unieke onderdelen van hun applicaties.

In de demo die zij toonden, liet de computer een aantal handelingen zien die de gebruiker de belangrijkste aspecten van Kinect Interactions toont. De interacties komen bekend voor van Kinect op de Xbox. Het systeem is ook slim genoeg om een tweede gebruiker niet toe te laten op het moment dat de eerste gebruiker Kinect nog steeds aan het bedienen is.

verge-201-verge-560

Foto: The Verge  

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies