200.000 maal Hi Bla Bla

Vorig artikel Volgend artikel
-51.jpg

Hi voert op dit moment een grootscheepse campagne onder de naam 'Hi Bla Bla' om de nieuwe dienst 'MSN op je mobiel' te promoten. Centraal in de campagne staat het karakter Chatman, die de beleving van het overal en altijd MSN-en belichaamt. Chatman slaat aan: sinds de start van de campagne op 19 september j.l. hebben al ruim 200.000 jongeren via MSN gechat met Chatman.

Chatman is niet alleen een bekende figuur aan het worden vanwege zijn optredens in tv- en radiospots en op straat, maar ook omdat hij online erg aanwezig is. Chatman heeft niet alleen zijn eigen website en weblog, hij kan ook toegevoegd aan de buddylist van MSN Messenger, waarna er met hem gechat kan worden. Het is de eerste keer dat een zogeheten ’messenger buddy-bot’ op deze wijze is toegepast in Nederland.

Meer dan 206.000 jongeren hebben gedurende de afgelopen weken de Chatman buddy-bot al toegevoegd aan hun buddylist en met hem ’gemsn’d’. Dit aantal stijgt op dit moment met ruim 10.000 stuks per dag. De buddy-bot is een stukje software, dat in staat is om op natuurlijke wijze te communiceren, haast alsof het een levend persoon is.

Gemiddeld wisselen jongeren gedurende een chat-sessie zo’n 26 zinnen heen en weer met Chatman; in totaal werden er al 43,5 miljoen zinnen met Chatman uitgewisseld. Jongeren vinden zijn chat kennelijk dusdanig intrigerend, dat ze meer dan één keer contact met hem zoeken. Er wordt namelijk doorgaans acht keer per persoon met hem gesproken. via

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies