Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.
Nivea had vorig jaar een campagne met een pop die verbrandt wanneer kinderen hem niet insmeerden. Een absolute hit en een perfect voorbeeld van een goede marketingcampagne. Dit jaar heeft Nivea weer iets nieuws bedacht: een zeemeeuwrobot die zonnebrandcrème poept op kinderen die aan het spelen zijn op het strand.
Het is altijd een ding: kinderen en zonnebrandcrème. Vaak willen ze niet ingesmeerd worden en als je ze net helemaal hebt ingesmeerd, rollen ze weer door het zand om vervolgens de zee of het zwembad in te duiken. Het resultaat: de zonnebrandcrème heeft nog geen mogelijkheid gehad om in te trekken en je kunt weer aan de slag met je tube of spray. Best handig als er dan een drone is die je hierbij een handje helpt… Of niet?
Care from the air
De drone in de vorm van een zeemeeuw werd ontworpen door een Duits reclamebureau. De drone bevat een UV-camera die op zoek gaat naar kinderen die wel wat zonnebrandcrème kunnen gebruiken: care from the air. Als de meeuw het kind gespot heeft, spuit de robot crème op het lichaam van het nietsvermoedende kind. De meeuw wordt op afstand bestuurd.
We hebben het even niet over het feit dat de drone wel héél goed moet richten wil de zonnebrandcrème precies op het lichaam van het rondrennende kind vallen of het feit dat een kind niet omhoog moet kijken als de meeuw zijn uitwerpselen loslaat.
Nivea stuurde de advertentie in voor een Cannes Lion prijs, maar een jurylid noemde het “the most stupid thing he’s ever seen” en vroeg zich af of Nivea samen had gewerkt met Monty Pyton, zo meldt The Next Web. Tsja, gek is het absoluut te noemen, maar feit is wel dat mensen het hierover gaan hebben. En dan misschien sneller geneigd zijn om de volgende keer bij de drogist een tube Nivea mee te nemen in plaats van een ander merk…
Bekijk de video hieronder!
Verder lezen over Viral Marketing
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Marketing23.02.2024
Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland
Events11.10.2023
5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE
Marketing18.08.2023
HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game
Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjesMarketing10.03.2023
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022
DC Business30.11.2021
Een iconische Black Friday
DC Business13.09.2021