Hoe benader jij je klanten richting de feestdagen?

Hoe benader jij je klanten richting de feestdagen?

Met een standaard mailtje, of een gepersonaliseerde nieuwsbrief?

Vorig artikel Volgend artikel

Sinterklaas is in het land en dus nadert ook het kerstseizoen. Hoog tijd dus om alvast cadeau-ideeën te gaan verzamelen. De winkels worden de komende weken steeds voller, de post krijgt het drukker, en de eerste adventskalenders en zelfs kerstartikelen en versieringen zijn al gespot.

Traditioneel is de december maand met sinterklaas en de weken voor kerstmis de belangrijkste tijd van het jaar voor winkeliers en bedrijven, in deze periode kan dan ook de grootste omzet gehaald worden.

Maar niet iedereen houdt van die drukte in de winkels, lange wachtrijen of uitverkochte producten. En dat is natuurlijk weer van invloed op de online retailers. Ook daar worden inmiddels traditioneel steeds meer aankopen gedaan.

Volgens Thuiswinkel.org en PostNL steeg de omzet van webwinkels in december 2016 met zo’n 57 procent boven de reguliere weekomzet. Vanaf het moment dat de Sint in het land is zijn wij Nederlands extra vrijgevig. In de periode van 6 tot 24 december was de gemiddelde weekomzet van online winkels 308,36 miljoen euro. Vooral maaltijdboxen, drank, boeken, spellen, dvd’s en luxe producten zoals smartphones en parfum waren het afgelopen jaar gewilde cadeaus. Ook dit jaar belooft de kersttijd voor e-commerce weer veel goeds!

Aandacht trekken

Hoewel de online verkoop voor veel winkels in december automatisch stijgt, kun je met e-mailmarketing de conversie nog effectiever verhogen. Een kerstcampagne met doelgerichte nieuwsbrieven zorgt ervoor dat je je publiek nog beter kunt bereiken en aansporen tot een aankoop. Dat kan bijvoorbeeld eenvoudig met een aantal creatieve, gesegmenteerde nieuwsbrieven om nog beter jouw publiek te bereiken en te overtuigen. Zo kan je speciale kerstpromoties maken om jouw lezers enthousiast te maken om de online inkopen bij jouw winkel te doen.

Newsletter2Go NL kerstbundel

Nieuwsbrief

Met een gepersonaliseerde nieuwsbrief trek je meer aandacht, iedereen ontvangt rondom kerstmis namelijk feestelijke aanbiedingen in hun inbox.

Weet je niet precies hoe jij jouw nieuwsbrieflezers aan moet spreken of kan motiveren? Newsletter2Go heeft nu een speciale kerstbundel samengesteld met daarin 199 templates.

Kies jouw favoriete e-mailmarketing strategieën en kopieer en plak direct de bijbehorende onderwerpen, preheaders, e-mailteksten, headerafbeeldingen en dividers in kerststijl. Ze laten je zelfs weten wanneer het beste moment is om de kerstnieuwsbrief te versturen.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies