HEMA komt met een klantenkaart

HEMA komt met een klantenkaart

Vorig artikel Volgend artikel

Eén van de meest succesvolle manieren om klanten aan je te binden, is door ze extra voordeel te geven wanneer ze vaker terug komen. En die ene winkel waarvan je altijd al een klantenkaart wilde, heeft dat nu. HEMA komt namelijk met een 'loyaliteitsprogramma' voor klanten. Je mag kiezen hoe je dat wilt sparen: met een digitale klantenpas in een app of met een fysieke pas. Het doel is hetzelfde: sparen voor extra korting op producten én een gratis tompouce op je verjaardag.

Meer HEMA

Het loyaliteitsprogramma luistert naar de naam 'meer HEMA' en is het resultaat van veel trouwe klanten die om een klantenpas vroegen. Voor iedere euro die je uitgeeft krijg je een punt. Die punten kunnen worden ingewisseld voor digitale vouchers die korting geven op verschillende producten. Hierdoor kunnen klanten zelf kiezen op welke producten ze korting krijgen. Iedere maand wordt het aanbod van vouchers vernieuwd.

Het is natuurlijk allemaal bedoeld om meer inzicht te krijgen in het klantgedrag, precies zoals Albert Heijn al jaren doet met de bonuskaart. Waarom het alleen zo lang heeft geduurd voordat HEMA dit introduceerde, dat is niet bekend.

Een loyaliteitsprogramma past bij de strategie van HEMA, die is gericht op groei in het buitenland, de revitalisatie van HEMA in de Benelux en de ontwikkeling van e-commerce. Het 'meer HEMA' programma stelt HEMA in staat om onze klanten nog beter te leren kennen. Op basis van die inzichten kunnen wij ze nog centraler stellen in alles wat we doen en steeds meer op maat met ze communiceren.
- Adriana Hoppenbrouwer, Chief Marketing Officer van HEMA
meer-hema-klantenkaart
Meer HEMA
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies