De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Automerken hebben het niet makkelijk om aandacht voor andere dingen te krijgen dan hun aller- allernieuwste model, dus wat moet je dan als je als Opel de kalender van 2017 moet aanprijzen? Go weird. Daarom heeft Opel haar toevlucht gezocht tot een interessante campagne met een grote internetster, namelijk Georgia May Jagger Grumpy Cat. Hoewel de dochter van Mick Jagger ook niet verkeerd is om als naam te kunnen droppen is Grumpy Cat toch van een ander kaliber.
Het kan ook niet anders dan dat er dus een andere insteek dan normaal is gekozen door Opel, namelijk “Georgia & Grumpy – Not impressed by Wonderland” die verschillende Opels uit de historie laat zien met de zonnetjes in huis er bij. Zoals je in de video kunt zien viel er weinig te lachen tijdens het schieten van de kalender en om de stemming er in te houden gaat Opel met de “Drive it or hate it”-campagne op social media verder met Grumpy en Mick Jagger’s model-dochter. Lachen.
“Als we zijn schaamteloosheid en aanhoudend slechte humeur buiten beschouwing laten, zijn we bij Opel weg van Grumpy Cat!”, zegt Tina Müller, Opels Chief Marketing Officer. “Daarom proberen we Grumpy Cat aan het lachen te krijgen met onze nieuwe online campagne. Dat moet toch op zijn minst één keer lukken.” We twijfelen er niet aan dat het baasje van Grumpy dat wel geregeld krijgt, aangezien mr. Grumpy niet voor niks komt opdagen natuurlijk. Als je de ontevreden pluizenbal trouwens een keer wilt ontmoeten dan moet je de campagne wel in de gaten houden, want iemand gaat die prijs winnen en zo’n kans laat je toch niet aan je voorbij gaan?
[Afbeeldingen © Opel]
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023
HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game
Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjesVerder lezen over Opel
Automotive29.03.2024
5 tips als je een auto wil gaan kopen
DC Business26.03.2024
Internationale media-drive van nieuwe Stellantis Pro One Bedrijfswagens
Technology02.03.2024
Opel Experimental: Schilderen met licht en kijken in het donker
Automotive05.07.2023
Rise of the microcars: de leukste micro-auto’s op een rij
Automotive09.03.2023
Opel sluit aan bij urban-mobility project
STADT:up wil grote stappen zetten op weg naar geautomatiseerd rijden in stedenAutomotive15.12.2022
Waterstof-elektrische bussen van Opel, Peugeot en Citroën komen naar Nederland
Automotive14.12.2022
Opel Mokka-e wordt Mokka Electric en krijg meer bereik
Automotive06.07.2022