Marketing30.09.2016

Exceed expectations: coole marketingcampagne van Leen Bakker!


‘Leen’s Loft', niets is wat het lijkt

Leen Bakker heeft de woonmaand officieel geopend met de nieuwe campagne ‘Leen’s Loft’. In de campagne laat Marleen, of Leen zoals haar vriendinnen haar noemen, haar loft in Den Bosch zien. Haar ruime loft heeft ze volledig opnieuw ingericht en wil ze gaan verhuren via Airbnb. Potentiële huurders komen langs in haar appartement en hun mond valt van verbazing open als ze horen dat alle meubelen, maar dan ook echt alles, van Leen Bakker komt.

Ik moet zeggen dat dit absoluut een verrassende en originele campagne is van Leen Bakker. Ook hebben ze een 360 graden wooninspiratievideo gemaakt: welkom in de loft van Leen! Hier kun je Leens appartement met uiteraard alléén maar meubels van Leen Bakker online bekijken.

De spijker op zijn kop

In mijn optiek slaan ze met deze campagne de spijker op zijn kop. De retail keten heeft natuurlijk een heel breed assortiment. Van gordijnen tot tuintafels en van kaarsen tot matrassen. Het assortiment wordt steeds beter, leuker en aantrekkelijker, maar de presentie is in mijn optiek veel te simplistisch te noemen. Echter wanneer je binnen het assortiment de “pareltjes” creatief combineert, kun je wel degelijk met minimale middelen (lees: budget) een aantrekkelijk geheel maken. Bekijk hieronder de video!

In mijn optiek dus een mooi voorbeeld van een relatief eenvoudige, maar gedurfde campagne die absoluut kan zorgen voor veel exposure. De campagne is tot en met 14 januari te zien op tv en via sociale media.

Onno Rompa

Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.

Verder lezen over Campagne

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief
Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne

De Waddeneilanden zijn een plek waar je absoluut een keer geweest moet zijn. Het staat met stip op 1 in de Bucketlist van dingen die je gezien en gedaan moet hebben in eigen land. Je kan er écht het gevoel hebben op vak...

Online14.02.2023

Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne

Verder lezen over Online Video

TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken

Wil je geld verdienen met TikTok, maar wil je niet zelf video's maken? Dat hoeft ook niet. Mogelijk komt binnenkort de TikTok Coin-app naar Nederland, waarmee je 0,36 euro kunt verdienen voor 1 uur kijken.

Social Media17.04.2024

TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken

10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen

De ruimte, gekke experimenten, de natuur, het menselijk lichaam: wetenschap is fantastisch. Gelukkig zijn er heel veel YouTube-kanalen die de populaire wetenschap nog populairder maken. We noemen 10 populaire wetenschap-...

Video08.04.2024

10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen

Snapchat wil je tijd besparen bij video’s maken

Snapchat is van plan om de app persoonlijker en creatiever te maken met nieuwe functies. Eén van de belangrijkste nieuwe mogelijkheden is dat je Templates krijgt: het zijn sjablonen die je in staat moeten stellen om mak...

Social Media04.04.2024

Snapchat wil je tijd besparen bij video’s maken

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

Over het algemeen zijn de keren dat LinkedIn zich hevig liet inspireren door een ander social media maar weinig succesvol. Weet je bijvoorbeeld nog dat LinkedIn met Stories kwam? Dat heeft niet lang geduurd… Ook zijn k...

Online28.03.2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

​5 manieren waarop AI je videomeetings gaat beïnvloeden

Videomeetingtools zoals Google Meet, Zoom en MS Teams worden steeds verder verbeterd en het zal je niet verbazen dat AI hierin een grote rol speelt. Dat doet het overigens al een tijdje, alleen zijn mensen zich daar niet...

Online25.03.2024

​5 manieren waarop AI je videomeetings gaat beïnvloeden

OpenAI introduceert AI in Hollywood: vrees acteurs dichterbij

Eén van de redenen dat vorig jaar zoveel acteurs en scenarioschrijvers in Hollywood staakten, was de angst voor AI. Computergemaakte mensen kunnen immers veel engere stunts doen, hoeven niet te worden betaald en zijn al...

Technology24.03.2024

OpenAI introduceert AI in Hollywood: vrees acteurs dichterbij

And so it begins
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties

YouTube zet een nieuwe stap dichterbij social media: het gaat op zijn televisie-app nu een belangrijkere plek geven aan de reacties. Als je op de titel van een video tikt, dan krijg je rechts de reacties te zien en de be...

Video13.03.2024

YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties

​Je kunt meer geld verdienen met lange video’s op TikTok

TikTok heeft het een tijdje geprobeerd en het is overduidelijk bevallen: het videoplatform normaliseert lange video’s. Sterker nog: het beloont het zelfs. TikTok heeft zijn nieuwe fonds voor creators geopend en daarin...

Social Media06.03.2024

​Je kunt meer geld verdienen met lange video’s op TikTok