Dutch Marketing Awards: een overzicht van alle finalisten!

Dutch Marketing Awards: een overzicht van alle finalisten!

Vorig artikel Volgend artikel

Op 30 maart gaan NIMA, Adfo Groep, PIM, en MEC de Dutch Marketing Awards uitreiken. Deze zijn voor het eerst uitgereikt in 2015, en worden inmiddels gezien als een van de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland.

Onder leiding van voorzitter Marc van Eck heeft de vakjury finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year en Marketeer of the Year. Naast deze vijf Marketing Awards zal op 30 maart ook de Marketing Talent of the Year bekendgemaakt worden.

Finalisten Start Up of the Year

Deze organisaties inspireren met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. Succeskenmerken in deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waardecreatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.

  • FRAEMd
  • Koopeenkoe.nl
  • Matt Sleeps
  • Naturalicious
  • Picnic

Finalisten Scale Up of the Year

Deze finalisten hebben de afgelopen jaren aangetoond dat nieuwe initiatieven vernieuwing in een markt kunnen realiseren. Het grootste compliment voor de categorie Scale Up is dat de vernieuwende initiatieven door anderen gekopieerd worden en zo een echt nieuw segment creëren.

  • Knab
  • Looye Kwekers
  • STACH food
  • Thuisbezorgd.nl
  • De Vegetarische Slager

Finalisten Marketing Company of the Year

Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, strategie en bedrijfsvoering.

  • G-Star
  • Hunkemöller
  • YoungCapital
  • ING
  • Zeeman

Finalisten Internal Branding Company of the Year

Deze organisaties hebben aantoonbaar effect geboekt met internal branding, zowel binnen de eigen organisatie als in de markt. Ze tonen aan dat het waarmaken van beloftes door medewerkers belangrijker is dan slechts het roepen ervan.

  • Hallmark
  • KWF
  • ONVZ
  • Transavia

Finalisten Marketeer of The Year

De Marketeer of the Year is een icoon in het vak en ver daarbuiten. Hij of zij zet op vernieuwende en succesvolle wijze oude én nieuwe marketinginstrumenten in, heeft succes in de markt met deze innovatieve aanpak en is een marketeer waar professionals in marketing en communicatie veel van kunnen leren.

  • Jeroen Hubert - IKEA
  • Pieter Zwart – Coolblue
  • Thecla Schaeffer – G-Star
De jury’s zijn er opnieuw in geslaagd een aantal hele mooie finalisten aan te wijzen die illustreren dat een goed geïntegreerde marketingstrategie zoveel meer is dan een mooi logo, een fijne commercial of een slimme actie.
- Juryvoorzitter Marc van Eck

[Afbeelding: © designer491 - Fotolia.com]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies