Dit zijn de winnaars van de Facebook Awards 2015

Dit zijn de winnaars van de Facebook Awards 2015

Vorig artikel Volgend artikel

Zojuist heeft Facebook de winnaars van de jaarlijkse Facebook Awards bekend gemaakt. De Facebook Awards zijn een erkenning voor het beste creatieve werk op Facebook en Instagram in het afgelopen jaar.

De editie van 2015 laat de grootste en meest inspirerende collectie tot nu toe zien, met meer dan 2.700 inschrijvingen uit 160 landen.

Dit jaar is de Blue Award - de hoogste eer bij de Facebook Awards - uitgereikt aan Leo Burnett en Procter & Gamble voor hun inspirerende Always 'Like a Girl' campagne.

De 'Blue for Good Award' - ieder jaar uitgereikt aan de beste campagne voor goede doelen of non-profit organisaties - gaat dit jaar naar de ALS Ice Bucket Challenge, een campagne die nieuwe standaarden heeft gezet met een groter bereik dan ieder ander evenement in de geschiedenis van Facebook, op het WK voetbal na. Met de campagne werd meer dan 220 miljoen dollar ingezameld.

like-a-girl

Over de Awards

Sinds de Facebook Awards van vorig jaar zijn Facebook en Instagram significant gegroeid. Gezien de explosie van mobiel gebruik en videoconsumptie, bouwen merken steeds rijkere en meeslepende inhoud voor hun publiek op deze platformen. Een overzicht van enkele belangrijke trends voor de Awards van dit jaar, die een weerspiegeling van de branche in zijn geheel zijn:

1. Meer creatief werk, verspreid over meer regio's en industrieën
- Mobiel heeft meer merken de mogelijkheid gegeven om verhalen te vertellen in alle delen van de wereld, waaronder India, Brazilië, Libanon en Oostenrijk.
- Inzendingen kwamen uit meer landen dan ooit. De inzendingen kwamen uit meer dan 160 landen, twee keer zoveel als in 2014.

2. Facebook is een belangrijk platform voor het opbouwen van een merk
- Merken delen steeds meer verhalen op Facebook, daar waar ze mensen bereiken waar ze het meeste tijd online zijn: op mobiel.

3. Video is uitgegroeid tot dominant medium
- 70 procent van de inzendingen waren gebaseerd op video.

4. Instagram is uitgegroeid tot een centrale hub van sterke creativiteit
- 35 procent meer inschrijvingen voor Instagram dit jaar.

Een overzicht van alle winnaars is hier te vinden.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies