Bluetoothreclame is geen Spam

Vorig artikel Volgend artikel
1170076494bluetooth-logo

Dat is althans de mening van de initiatiefnemer van de Bluetooth reclame acties. Men verklaart dit aan de hand van onderstaand persbericht. Genoeg voer voor discussie als je het mij vraagt!

Voor Sterren Dansen op het IJs heeft SBS6 Bluetooth ingezet. Voorbijgangers in het centrum van Amsterdam kunnen een promotiefilmpje ontvangen op hun mobiel als ze Bluetooth aanzetten. Eerder werden acties gedaan voor Puma en War Child.

Remco Rouffaer van het bedrijf Bluetoothreclame.nl benadrukt dat voorbijgangers eerst een bericht ontvangen waarin wordt gevraagd of ze een video van SBS6 willen ontvangen via Bluetooth. Reclame via dit medium wordt echter door sommige juristen betiteld als bluetooth spam en zou in strijd zijn met art. 11.7 van de Telecommunicatiewet.

In Nederland is een zogenaamd opt-in regime van kracht voor het overbrengen van berichten voor commerciële, ideële of charitatieve doeleinden. Opt-in betekent dat het bedrijven niet is toegestaan om ongevraagde reclameboodschappen te verzenden, tenzij de ontvanger voorafgaande toestemming heeft verleend.

ICT-jurist Roderic Winkelhorst is van mening dat bluetooth reclame helemaal geen spam is. Het opt-in regime is dan ook niet van toepassing. Lees verder op MobileCowboys

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies