Marketing-moraal

Vorig artikel Volgend artikel
1159656240verantwoordelijkheid

Seth blogt: "Je wilt een beetje meer aandacht dan je concurrent. Als marketeer ga je ervan uit dat de investering van tijd en geld in 'n product resulteert in hogere sales. Je bent daarnaast ook verantwoordelijk voor wat je verkoopt. Ook als 't product wat minder mooi is.

Neem cigaretten. De marketeer van Marlboro ziet z'n kids graag gezond opgroeien, maar draagt bij aan 't eerder sterven van anderen. De markt is niet verantwoordelijk voor 't bestaan van 't product, dat ben jezelf. Sta op, en pak je verantwoordelijkheid."

Seth heeft een punt. Online is 't in bijv. e-mail, search of affiliate programma's niet anders. Hoe groter de groei in de branche, hoe groter 't experimenteel gedrag. Het IAB stelt hier gedragscodes voor op. Goed om kennis van te nemen. Zie ook: gedragscode email (PDF) gedragscode zoekmachines. Beter nog, 'n gezonde moraal!

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies