Marketing moraal

Vorig artikel Volgend artikel
1159655007verantwoordelijkheid

Seth blogt: "Je wilt een beetje meer aandacht dan je concurrent. Als marketeer ga je ervan uit dat de investering van tijd en geld in 'n product resulteert in hogere sales. Je bent daarnaast ook verantwoordelijk voor wat je verkoopt. Ook als 't product wat minder mooi is.

Neem cigaretten. De marketeer van Marlboro ziet z'n kids graag gezond opgroeien, maar draagt bij aan 't eerder sterven van anderen. De markt is niet verantwoordelijk voor 't bestaan van 't product, dat ben jezelf. Sta op, en pak je verantwoordelijkheid."

Seth heeft een punt. Online is 't in bijv. e-mail, search of affiliate programma's niet anders. Hoe groter de groei, hoe groter 't experimenteel gedrag. Tuurlijk los je 't probleem er niet mee op, en er blijven twijfelgevallen. Bij twijfel is 't goed om de gedragscodes 'n door te lezen. Zie ook gedragscode email (PDF) en gedragscode zoekmachines.

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies