Vertrouwen experts blijft groot in groei interactieve markt

Vorig artikel Volgend artikel
1156276692interactive_marketing

Onderzoek uitgevoerd door William Blair & Company onder 120 marketing pro's aangesloten bij 't Chicago Institute of Marketing wijst uit dat de zorgen om klikfraude aanzienlijk zijn, maar dat 't geen weerslag zal hebben op de overall online marketinguitgaven in 2006. 64% van de ondervraagden in het onderzoek (PDF) gaf aan dat klikfraude geen lange-termijn bedreiging vormt voor search engine marketing.

Dat de interactieve mark(e)t(ing) sterk is blijkt uit de gemiddelde groei die door experts werd afgegeven: de verwachte groei van de sector bedraagt 20% bij een stijgend prijsniveau van 8,4%.

Andere resultaten uit het onderzoek: - Er bestaat vertrouwen in Yahoo's nieuwe Panama platform. 3 tegen 1 die aangaven dat Yahoo met Panama zich op de search-markt beter zal positioneren (ondanks de vertraagde introductie). - De kracht van de groei wordt m.n. ingegeven door traditionele sectoren die interactieve marketing-kanalen ontdekken. - De verwachtingen onder de pro's over MSN's search-perspectief zijn door de komst van AdCenter niet vebeterd.

Meer resultaten lees je in 't onderzoek (PDF).

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies