50% top web-brands bestaat uit CGM-bedrijven

Vorig artikel Volgend artikel
1155680588growth

De helft van de top 10 'snelst groeiende web-brands' wordt gevormd door bedrijven die user-generated werken. Cijfers (PDF) van Nielsen Netratings over de maand juli wijzen dat uit.

Imageshack, Heavy, Flickr.com, MySpace en Wikipedia zijn i.v.m. dezelfde periode vorig jaar allemaal gegroeid met percentages tussen de 230% en 180%, gebaseerd op aantal unieke bezoekers.

De kracht van de groei zit úm in de kostenefficiente opbouw door de gebruiker. De aanzuigende werking van CGM zorgt bovendien voor een virale duw in de goede richting. De gebruikers-community vergroot zichzelf, en dat proces herhaalt zich.

Goede stappen zetten ook HSBC.com en Associated Press. Onder de merken die maandelijks minimaal 750.000 unieke bezoekers krijgen, boekte HSBC een groei van 394% en schijnbaar veel nieuwe klanten. De groei bij AP komt voort uit de toevoeging van video-nieuwsdiensten.

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies