Location based SMS marketing

Vorig artikel Volgend artikel
1153293439sms vertisng

Het lijkt een droom voor marketeers, adverteren per sms op de stoep bij de bakker. Nee zeggen de operators, geografisch targetten via GSM telefoons is technisch wel mogelijk is, maar we staan dit niet toe.

Sinds vandaag is er echter een bedrijf die dit op slimme wijze gaat omzeilen. De methode lijkt heel eenvoudig. Door de adverteerders te koppelen aan lokaal gerichte diensten, en specifieke locaties, kun je lokale marketing doen zonder dat daar ingewikkelde toeters en bellen voor nodig zijn.

De daadwerkelijke lokatie van de ontvanger is niet bekend en volgens de ontwikkelaars ook niet nodig. Men kan moeiteloos 'On-Site SMS' toepassen op hotels , vakantieparken, evenementen, festivals en scholen, als men weet wanneer de ontvangers daar in de buurt zijn.

Her bedrijf gelooft niet in opt-in voor het ontvangen van commerciele berichten en koppelt de advertenties alleen aan informatieve diensten die nuttig zijn voor de ontvanger. De ontvanger moet er dus ook expliciet om gevraagd hebben.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies