Advertenties regionale dagbladen gemeten op koopintentie

Vorig artikel Volgend artikel
1149710829meten is weten

NRp Dagbladen, de marketingorganisatie van HDC Media, Media Groep Limburg, Noordelijke Dagblad Combinatie, Het Parool en Koninklijke Wegener, start een nieuwe onderzoek naar de effectiviteit van adverteren in regionale dagbladen.

Bestaand onderzoek naar het effect van adverteren is vaak gericht op televisie. Kranten worden wel meegenomen in multimediale campagnes van adverteerders, maar maken maar een klein deel uit van de onderzoeksteekproef. Dat geldt in nog sterkere mate voor regionale dagbladen. Aanleiding voor de NRp om de NRp Resultaatmeter op te starten, een online-onderzoek in samenwerking met Intomart GfK.

Nieuw in dit onderzoek is het meten van de koopintentie onder de regionale dagbladlezers..

De Resultaatmeter gaat verder dan de Reclame Reactie Onderzoek (RRO’s) van Cebuco. RRO’s meten de reclameverwerking: is de advertentie gezien, is de krantenpagina opengeslagen, et cetera.

Het effectonderzoek van NRp gaat dieper: hebben de consumenten het merk gezien, zijn ze vertrouwd met het merk, gaan ze het ook kopen. Meer over de NRp Resultaatmeter verschijnt in het juninummer van Tijdschrift voor Marketing.

Bron: Marketing-Online

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies