Oranje index stijgt wederom

Vorig artikel Volgend artikel
1148254173oranje

Via Molblog: Met name als gevolg van een sterke toename van media aandacht en commerciële Oranje- en WK-uitingen stijgt de Oranje Index van 132 naar 338. In 2004 werd dit indexcijfer pas enkele dagen voor het toernooi gehaald.

Opvallend is wel dat de consumentenbeleving licht daalt van 124 naar 115. Vooral het vertrouwen in de prestaties van Oranje is afgenomen; 57 procent van de Nederlanders denkt dat Oranje de poulefase overleeft ten opzichte van 70 procent in de eerste meting.

Dit blijkt uit het Oranje Index Onderzoek, een initiatief van TBWA\Brand Experience Company in samenwerking met Trendbox, dat de Oranjebeleving rond het WK Voetbal in kaart brengt.

De complete analyse van de 'Oranje-koorts-index', lees je op Molblog.

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies